keskiviikko 25. syyskuuta 2013

Muutos

Ennen



Jälkeen


 


Tässä oli vain olohuone (mun huone), mutta me ollaan rempattu koko asunto lukuun ottamatta vessaa ja keittiötä, jotka on rempattu aikaisemmin. Voin kertoa, että voi 54 huonosti rakennetussa neliössä olla älyttömästi työtä! Oon siis itse ollut koko ajan ollut maalaamassa/tasoittamassa/hiomassa etc..., rempassa apuna tai tehny sitä itsenäisesti. Paljon oon oppinut ja ihan hauskaakin on ollut (vaikka raskasta), mutta sen tiiän että kyllä mun ala on silti tuo rakentamisen suunnittelupuoli sen tekemisen sijaan :D

Mahtavaa on ollut itse valita pintamateriaaleja, tapetteja ja muita. Sisustuksen perusraamit alkaa nyt vähitellen olla kohdallaan, ja sen kulmakivinä on kuten ennenkin lainattu/itse tehty/itse tuunattu/kierrätetty ja tietty sitä on määritellyt tiukka opiskelijabudjetti. Luovuutta ei siis vain saa, vaan on pakko käyttää, kun ei ole varaa ostaa käytännössä mitään eikä sitä 300 euron designlamppua varsinkaan saa, ei saa vaikka kuinka hauuuluaaaaaaa. Mut sit ku mä oon iso ja rikas niin ostan niitä vaikka joka huoneeseen, mutta nyt, tähän olkkariin teen sen itse. :)

Tässä vain nopea pikakatsaus, kuvailen asuntoa ja kerron lisää sitten, kun se on "valmis".

 
Rempan ohella en oo ehtinyt tehdä paljon muuta kuin käydä koulua. Ja millaista koulua! Odotukset olivat kyllä korkealla, mutta silti ne ylittyivät. Luovia, innostuvia ihmisiä, kaunis ja inspiroiva ympäristö sekä monipuolinen, kiinnostava opetus ja itse tekeminen... Ymmärrän täysin niitä, jotka sanoo, että arkkitehtuuri on elämäntapa. Ainoa miinuspuoli on, että opiskelu vie aikaa törkeen paljon.
 
 
 
On mukava huomata, että jaksatte edelleen käydä kurkkaamassa blogiini, vaikka itse en oo (yllättäin) ehtinyt täällä käymään kuin ajatuksissa. Intoa kyllä ois - mutta tuleekohan mulla koskaan olemaan sellaista aikaa, jolloin ei olisi kiire?
 
Värikästä syksyä! <3 naattu

6 kommenttia:

  1. Vau! Tuohan näyttää ihan mahtavalta! Oispa täälläkin saanu tommosen isomman pintaremontin tehdä.. :)

    VastaaPoista
  2. Tosi siisti! Ei uskois samaksi huoneeksi! :) vähän edustavamman näköinen nykyään. niin sävy sävyyn kaikki! Pauliki on aina haaveillu tuommosesta taljasta. Ja oon luvannukki että joskus sit ku on rahaa.

    VastaaPoista
  3. Oi tuo teijän kämppä on niin,kiva!:) ois pakko tulla lapsukaisten,kanssa käymään. Kirjotan taas kännykällä niin täynnä kirjotusvirheitö. :D

    VastaaPoista
  4. Apuaa, niin ihana! millon pääsee käymään :D

    VastaaPoista
  5. Kuin sisustuslehdestä!! Niin upeaa työtä ootte tehneet. Jotenkin rauhaisa, mutta silti kokeileva ja rohkea. Omanlaisensa :) onko tuo vuokrakämppä, miten ootte saanu rempata noin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti kaikki! :) Itekkin kyllä tykkään vaikka harmittaa kun ei oo käytettävissä paljon ollenkaan rahaa, se vaan rajoittaa niin paljon. Kaikki vaan käymään heti <3 vaikkei ookkaan vielä valmista:D mut niin mun veli omistaa tään kämpän joten sain rempata mielen mukaan, ihan huippu juttu :) ja siis oon sille mun veljelle vuokralla.

      Poista